Forlag:Dansk Psykologisk Forlag A/S
Udgave:1
Oplag:1
Oplagsdato:18-07-2022
Udg. dato:18-07-2022
Sprog:dan
Originalsprog:dan
EAN:9788771580594
Indbinding:Hæftet
ISBN:9788771580594
Sidetal:104
Størrelse i mm (BxHxD):212x300x10mm
Vægt:333g
Lærervejledning til Regnehuller – Plus, minus og gange / Division og positionssystemet
384,00 DKK (Inkl, moms)
Lærervejledning til Regnehuller – Plus, minus og gange / Division og positionssystemet
Forlaget skriver
Regnehuller-hæfterne knytter sig alle til bogen Matematikvanskeligheder på mellemtrinnet – kortlægning gennem samtale (Lindenskov & Weng, 2020). Men hvor Matematikvanskeligheder fokuserer på kortlægningen af elevers matematikvanskeligheder, kommer Regnehuller med konkrete relevante aktiviteter og materialer til at udbedre de kortlagte regnehuller.
I Matematikvanskeligheder kortlægger du elevens regnehuller gennem samtale. Efterfølgende kan du bruge elevhæfterne Regnehuller til at arbejde med elevens kortlagte regnehuller inden for de gældende kompetenceområder og færdigheds- og vidensområder.
Lærervejledningen her knytter sig til de to elevhæfter Regnehuller – Plus, minus og gange og Regnehuller – Division og positionssystemet. Elevhæftet bruges af eleven, i samarbejde med dig som lærer, og eleven kan skrive og tegne i hæftet.
I lærervejledningen får du en vejledning til hver enkelt side af elevhæfterne med en didaktisering af det, eleven arbejder med. Der er desuden forslag til, hvordan elevens arbejde med opgaverne kan understøttes for at udbedre konkrete regnehuller.
Du bruger som lærer din viden om eleverne fra arbejdet med Matematikvanskeligheder til at vælge, hvilke dele af hæftet, eleverne skal arbejde med, og hvilke supplerende materialer og kontekster der evt. inddrages.